Thursday, June 3, 2010

Setahun Berlalu

salam guys out there....

rini gua nak update blog..dah lama gila tak update..memang lama..cukup lama..mula2 ingat nak diarikan blog nie..ingat nak deactivekan terus ja..tp teringin plak nak tulis..nak kutuk orang..nak kata kat org..mcm2 lagi..
sebenarnya..gua terputus dengan internet...xdak masa kat blog..ada masa kt fb..uissh...mcm2 gua tempuh selama beberapa bulan nie..mcm2 halangan...nu rosak..ni rosok..tuan umah nak ambik umah..terpaksa pindah umah..angkat barang..cuti gua tinggal 8.5 days lagi..ya allah..tersangat la bz...
dengan nak siapkan tender...ngan nak design system..calculation nya lagi...ngan nak deco umah..ya allah..penat2...

hari ni aku nak cerita dan tanya pasal ilmu pagar2 rumah nie...biasanya benda nie orang buat untuk apa??? sapa yang layak buat...dan macam mana keadaan umah tu yang membuatkan umah tu layak di pagar..mcm-mcm la jugak aku penah tgk..masuk umah orang ada kepala ikan puyu...ada paku besilang..ada kayu balut benang...ada yang letak kat pintu umah jaa..ada jugak yang letak kat setiap lubang yang bleh masuk umah..contohnya tingkap,pintu etc

sebenarnya kita nie pagar umah untuk hapa haaa??? point dia??isk..sapa2 ada jawapan..bagi la kt gua...



*xdak cita apa..saja ja nak update...heheh
*gua bukan penulis licik


 

2 comments:

  1. buat pa nak percaya benda2 cam tue?? sedangkan itu semua kehendak Allah? mungkin mujarab tapi ada explaination? based on quran n hadis? kalu ada ok bleh nak guna, tapi kalu x dak, bek tak yah. benda cam tue bleh bawa syirik lah. dan dosa syirik ialah dosa yang tidak diampunkan. peace...

    ReplyDelete