Wednesday, January 6, 2010

Best Opportunity

Dah lama rasanya xupdate blog nie..
kita di tahun 2010 nie memang banyak azam yang kita nak...nak beli yang nu nak beli yang nie..setiap mlm sembng ngan kawan-kawan semua pasal nak jadi kaya ja...nak masyuk je..tambahan dok kL..tengok artist pakai camtu..kita nak folo..artist pakai camni..kita nak ikut..tp bezanya artist pakai butique & kita pakai fake...orang yang tengok nmpak kita cam puas ati jerk..padahal..kita tak hepy langsung...
tengok kawan-kawan travel krabi la,phuket la,bali la bagai..kita pun nak gak..tapi nak kena simpan duit dulu...bila duit dah cukup jer..sayang pulak..alamatnya xmerasa la nak ada pasport sampai tua...
macam-macam pekara yang tak diingini berlaku di dalam kehidupan seharian kita....tanpa kita sedari..ianya memberikan impak yang tersangat kuat..contohnya sebelum tidoq..sebelum tidoq lazimnya kita akan berangan menjadi kaya..menjadi orang hebat..pakai keta besar-besar...bukan sebiji ja..dua ke tiga biji sorang..umah hebat-hebat..decoration ikea..
habis..rasanya orang yang dah kaya raya depa berangan apa plak??nak jadi miskin..mintak duit cam kat uptown???makan minum kena bayar..org datang mntak sedekah lagi..hidup kat kL..semua duit...
terus terang aku kata..dulu aku kerja siang dan malam..orang kL kan suka kerja..sebab nak menampung hidup di bandar...hutang credit card lagi..loan masa zaman study lagi..huish..penat..kadang2 folo kawan aku tangkap gambar orang kawin..wat kerja events..penat sial ...
tapi tu lah lumrah kehidupan dia kota nie...sampai la satu hari aku berjumpa dengan seorang mamat yang mencari orang yang sedang mencari financing freedom dalam hidup...
akhirnya..hendak berjaya mestilah dengar dari mulut orang yang berjaya...hendak gagal dengar la dari mulut orang yang gagal..
aku ambik peluang nie..dan akhirnya...aku tidak lagi melakukan part time job dan segalanya...ia mampu megubah hidup aku...
orang positif selalu mendapat sesuatu yang positif..
u say the same..u stay the same...
rebutlah peluang yang ada di depan mata..
leave me ur name n i'll call u
0175844449
-Ainul- 

No comments:

Post a Comment