Monday, January 4, 2010

Perjalanan Kita

kita semua perasan tak yang kita nie mempunyai impian yang sangat la tinggi..padahal kita xpernah langsung berusaha untuk mendapat kan sesuatu benda...semua orang kat dunia nie..termasuk aku..memang mempunyai impian yang sangat tidak mampu dimiliki kadang kadangnya tu...
aci tanya la kawan-kawan mahupun lawan di sekeliling kita..ada tak yang berimpian nak pakai keta kancil...confirm xdak..tambahan yang dok kat Kuala Lumpur...for sure BMW yang kita nak kan...
Sapa yang nak duit banyak tapi xnak kerja...
xnak wak kerja banyak...so kena la jadi bos kan...
camna bleh terciptanya bos...mesti dari kuli kan..
so mesti kita confuse kan...
kita cuba kupaskan confuse tu...mulanya dari zaman kanak-kanak hingga la ke zaman sekarang....


Zaman Kanak-Kanak 

adik-adik...besar nanti nakai keta apa??

-dengan kuatnya.. BMW..

adik-adik...besar nanti nak tinggal kat rumah camna??
-dengan semangat nya...bunglow


adik-adik...besar nanti nak pi percuti kat mana??
-dengan yakinya Paris.....


Zaman Remaja 


bro..ko nanti habis belajar nak pakai keta pa ha???
-aku waja sudah....


ko nanti kawin nak tinggal umah sewa ker nak bli??
-aku ingat teres laa...x mahal sangat nak bayar bulan-bulan


ko kawin nak bawak bini ko gi mana??
-penang...ada laut...heheh


Zaman Dah Nak Kawin


bro..ko nak kawin keta dah beli blom???dulu cita nak pakai waja..
-dah...nak bawak bini...mesti ada keta

keta per haa????
-KANCIL jerr

habis umah camna????
-flat kat kota damansara tu...damansara gakk...

dulu cita nak bwk bini gi penang lepas kawin??so camna??
-balik umah mak aku laa..perlis..ada laut gak..heeee



kalau korang suma perasan la kan..benda nie memang menjadi trendy kita....kepada sesiapa nak ubah perjalanan hidup..aku boleh membantu..melakukan sesama..menjalinkan perhubungan...silaturahim..sesuatu benda yang dituntut oleh Nya...
insya allah..aku dapat membantu anda di luar sana..



No comments:

Post a Comment